Då är jag lycklig


Höstdeppigheten lyser med sin frånvaro :) Visst är den mörkare årstiden här, men snön lyser fint och snart sätts ljus upp i varje fönster. Då myser jag, då är jag lycklig. Dags att bli huslig, baka lussekatter och göra fint i hemmet. Åh, då mår jag så bra!

Min mamma är en jäkel på att få till stämning i hemmet. Är det jul - då är det jul. Inte pråligt med för mycket, men alldeles lagom mysigt, juligt och hemtrevligt med spröjsade fönster, adventsgran på utsidan med ljus som lyser upp i mörkret, ljusstakar och stjärnor i varje rum, gardiner byts, liksom handdukar och bordsdukar. Vi har två granar i regel, en stor på bottenplan och en på övervåningen. Tomtar, textiler, änglar, ljuslyktor och girlanger. Och julmusik. För att inte ens ha kommit in på maten hon ordnar med. Hon är helt enkelt värd det bästa. Som hon anstränger sig för att alla ska trivas. Sån ska jag bli också.

Det här var länge min favoritlåt. Självfallet med Dolly Parton ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0