Dagens höjdpunkt

Frukosten!
Hur dagen än ser ut har jag alltid samma ritual på morgonen.
Det känns stabilt.


Var uppe innan tuppen för min morgonpromenad (just denna delen är ännu inte djupt rotad eftersom jag startade på riktigt igår) Sedan tog jag mig en dusch och tvättade ansiktet med scrub. Morgonrocken är min bästa vän (tack mamma!) och när den är på går jag för att laga min frukost.

Min hälsokonsult har sagt att det är bra med frukt och bär på morgonen, för de har en massa antioxidanter och grejer som är bra. Haha. Således lagar jag havregrynsgröt med blåbär och hallon! Mums! Jag kokar ett ägg för att ha på mitt knäckebröd med skinka. Kaffet bryggs samtidigt och ägget blir alltid härligt gult och lite lösare kokt..!

Jag är ingen hejare i köket, men frukost, det kan jag laga!

Njuter av mitt kaffe (dagens kopp kryddad med kardemumma) innan jag ska klä mig och bege mig till jobbet.  




När allting annat går som en berg-o-dal-bana är det rätt skönt med ngt som hela tiden är bekant...

Kommentarer
Postat av: alexandra

hihi låter som den frukostvarienten Peter blev tipsad om=P Istället för smör- passar kesella bra! ;-)

2009-10-09 @ 10:44:28
URL: http://alexjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0