At home

Nu är jag hemma igen.
Har haft en härlig weekend i Stockholm. Har ju inte varit där tidigare. Tycker dock att Göteborg är mer min stil - avstressad och mer som en stor småstad än en storstad. Me like.

I fredags tog jag flygbussen till Landvetter och tog flyget till Arlanda. En kort och bekväm resa. Behövde inte ens mitt id - räckte med mitt fingeravtryck? What? Utvecklingen går framåt. Men jag kan ju lova att jag aldrig tagit mitt fingeravtryck tidigare så hur sjutton visste de att det var jag?? :S Förvirrad. Men jag kom fram.

Flygbussen på Arlanda var litet av ett mysterie, men med lite hjälp av en rätt snygg stockholmare kom jag på och hamnade efter 40 minuter på Cityterminalen där David väntade.



Morgontrött, men resklar!

Vi lämnade in min resväska på centralen och gick en sväng på stan.
Sen åkte vi till Solna och handlade mat för kvällen. Vi lagade tacos och såg på Idolfinalen.

Lördagen bjöd på julmarknad i Gamla stan, våfflor och varm choklad med grädde. Vi såg slottet och stackars David fick lov till att vara turist i sin egen stad. Sedan tog vi bilen till Kista galleria och hu så stort det var! Vi tänkte gå på bio men det fanns inget som lockade. Vi åkte tillbaka till Solna och hyrde två filmer istället. Baksmällan och Year One. Roliga! Men jag var jättetrött. Vi somnade redan kl 22. Haha!


Slottet

Söndagen spenderades som turister på Skansen. Mysigt! Någon form av luciatillställning, men det var galet lång kö till det huset där de sjöng så vi nöjde oss med djuren, musiken till dansen kring granen och julmarknaden istället. Jag köpte en jättegod glögg gjord på enbär och rönnbär och löste också en god korv till jul. Smakade på vildsvinskorv som inte riktigt föll i smaken, men det var lite spännande.


Julmarknadsmat. Jättegott potatismos!  Älgstrut


Dans kring granen


Ekorre!'


Lodjuret var trött

Hemresan gick bra och jag sov otroligt gott där jag satt under min jacka. Härligt! Det var skönt att komma hem, även om helgen varit underbar. Tuffe hade saknat mig förstod jag när jag öppnade dörren. Min fina fågel =)

 


Igår jobbade jag 9-20,30 - dagen gick fort men jag var konstant trött.
Idag är jag ledig. Ska träna och handla lite mat. Kanske komplettera med någon julklapp? Laga matlådor hade varit bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0