Jobbhelg - med alkohol...

Har jag inte sagt det förr kanske? När jag jobbar dagen efter ska jag inte dricka. Nu har jag gjort det igen. Och likafullt sitter jag här tjugo över sju på lördagsmorgonen och kan inte sova för att alkoholen spökar. Försöker få i mig vatten för att på något vis återställa vätskebalansen. Lycka till...

När jag dricker blir jag sentimental. Lägg på ett stänk av pms till det så kan ni ju tänka er hur jag var igår. Illa. Den som fick smaka på det värsta var nog stackars Daniel. Han har nog inte sett mig så arg/irriterad/besviken/ledsen tidigare. (Ja, allt på samma gång) Mycket som ligger och gror blommar gärna ut när jag dricker. Därför ska jag inte dricka. För sådant ska komma fram när man är nykter. Så jag höll dessa småsaker för mig själv också igår. Och när jag vaknade idag insåg jag att det var just det det var - småsaker.

Något som gjorde mig rörd igår (någon som alltid gör mig rörd) är älskvärda Vicki med sina insikter. Jag väljer att ta till mig det, för så fina ord får man sällan höra av någon, alls faktiskt. ♥
Hon är helt makalös.

Nu ska jag försöka hälla i mig resten av vattnet ur vattenflaskan och sedan tar jag mig en promenad till Ica vid olskrokstorget så jag får mat i magen under dagen också. Svårt att hinna med en inhandling under min korta lunch nämligen. Ska bli gott med frisk luft faktiskt. Sen hämtar Sussie mig där. Hon är också en underbar tjej.



(En liten parentes - jag drack inga kopiösa mängder igår, men ett glas brukar ändock göra sig påmint. När blev jag så känslig? Jag vet inte. Men jag tror det är bra. För jag kommer inte fastna i något missbruk iaf. Nä, nä, att må så här var och varannan dag är ingenting jag flaggar för)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0