Familj




Igår hade jag Alma på besök. Vi åt pannkakor och såg på "Trolltider" Häxan Mara var ingen favorit - men fén Dorabella däremot. Länge sen vi hade en sån kvalitet på julkalendrarna...
 
Det var supermysigt att vakna imorse med lilla skruttan bredvid mig. Fick en go kram och så hade vi morgongympa innan ve klev upp. Sträckte på hela kroppen och cyklade med benen upp i luften. Vi åt frukost och skyndade sedan på med kläder, bäddade (Alma bäddade med två kuddar och en handduk åt oss på golvet) och borstade tänderna innan vi skulle med vagnen. Alma var dessutom mycket noga med att mata Tuffe. Mat, vatten..mat och vatten igen. Noga det där. 
 
Hemma hos farmor bakade Elin tårtor och det förbereddes för en minnesstund som skulle hållas för min farmors syster. Det blev en trevlig och rörande tillställning vid Älfsborgs kyrka idag med en massa släktingar som jag aldrig sett förr. Jag var hemma igen klockan sex och jag vart rätt slut faktiskt. Lugn kväll. 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0