Mormor




Åh, vilken dag! Den har varit så fin. Jag sov 4 timmar natten till idag, upp kl. 5, åkte iväg kvart i sju. Vi var i Karlstad kl 10 och i Deje halv elva. Då brast det för mig. Redan innan vi gått in i kyrkan började jag gråta. Mamma hade en näsduk och jag hade ingen vattenfast mascara. Tur jag har mamma. Det spelades fin musik och vi sjung psalmer och lyssnade på dansband. Mormor gillade Christer Sjögren. Sedan gick vi ner till gravplatsen där Nils, min morfar, vilar tillsammans med mammas bror. Kistan sänktes ner och vi la rosor på. Tog ett sista farväl ♥

Därefter var det kaffe och jag satt tillsammans med min moster, hennes man och ett par kusiner. Och pappa. God fika och gott kaffe. Det var kul att se mina släktingar som jag inte träffat på så många år. Min mosters man undrade om jag fortfarande älskade honom. Det hade jag sagt när jag var två, nämligen. "Aa..jag älskar Bengt." (notera att jag sällan sa saker om jag inte var helt säker)

Alla mina kusiner från mammas sida var där. Alla utom en är över 40 och närmare mammas ålder än min egen, därför har vi så sällan träffats. Men det var som sagt trevligt att träffa alla. Och mina mostrar! Va fina de är =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0