Det är inte så bra just nu




Alltså..jag förstår inte hur jag alltid kan känna mig så fruktansvärt stressad. Väldigt ofta. Nu har jag iaf torkat av stolarna på utsidan från pollen och inhandlat det jag behövde till desserten. Funderar på hur jag ska lägga upp resten av dagen.

När jag väl börjat fundera på vad jag behöver och vad jag vill ändra här hemma så kommer jag på att jag inte längre trivs så himla bra i hur jag har det här hemma. Jag vill ha nya utemöbler, en massa blommor på utsidan i krukor och på insidan. Jag vill ha en ny soffa, ny säng och nya tv- och soffmöbler. Trött på mina möbler i ek. Vill ha det ljusare. Men med en mörkare soffa. Behöver nya stolsdynor till köket och nytt toalock. Gärna en ny dvd-spelare. Allt känns så provisoriskt. Jag längtar till dess jag tjänar pengar igen. Och så behöver jag en karl som fixar sånt jag inte kan.

Ska jobba imorgon. På min födelsedag. Inget ovanligt i det. Jag har jobbat på min födelsedag i sju år i rad nu. Inte så konstigt att jag är dålig på att fira mig själv kanske? Orkar aldrig. Men det är enda dagen på hela juni som jag har jobb. Sucks. Blir ingen promenad på stan med lillasyster imorgon.

Bitter just nu. Vill helst lägga mig ner och gråta. Jag orkar inte ens höra av mig till vänner längre. Har alltid varit dålig på det, men jag känner mig stressad över att hinna med alla. Trots att jag är ledig så mycket nu. Då är det istället pengar som fattas. Svårt att ta en lunch eller ett glas. För jag är så jäkla fattig.

Mormor är död och farmor ska opereras. Jag önskar saker var annorlunda.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0