Mer om "sockerfria oktober"




Hanna frågade mig om jag skulle köra på en sockerfri oktober, som de talat om på Morgongänget, Mix megapol här i Göteborg. Tja, varför inte? Jag behöver ju bli av med mitt sötsug och vet man om att det bara gäller för en månad så borde man kunna hålla sig, visst..?

Man kanske skulle kunna utesluta kolhydrater under månaden också (kolhydrater=socker) men det tänker inte jag göra. I frukt finns det också socker och det tänker jag inte heller utesluta. Men jag ska äta knäckebröd istället för mjukt bröd och köra på lite mer bulgur än ris. Pasta kommer jag fortsätta äta. Äter det inte så ofta så jag skulle ta ngn skada av det, anser jag.

Frukt istället för godis denna månaden. Jag har gjort det förr. Visst ska jag klara det nu med..? :)

Så inget godis, inga bakverk och bullar. (gissa om det kommer vara svårt idag när jag ska hem till mamma..??)

Är ni med..?

Uppå detta ska jag ha som mål att varje vecka träna på gymmet 2-3 gånger. Jag har gjort det nu det senaste, men inte denna veckan då jag varit sjuk. Det är absolut inget omöjligt mål, men bara för att jag ska hålla igång det och inte komma i svackor.


Igår drack jag läsk. Ingen mer sån skit nu då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0