Ett rent hem



Jag har spenderat fredagskvällen med att göra nytta, efter att ha våndats över en meningslös eftermiddag.

Jag tog mig ut på en timmas promenad och därefter drog jag fram skurhinken. Det luktar apa då och då från avloppet och jag rensar nog golvbrunnen både en och två ggr fler än andra hyresgäster.

Tuffe fick en ren bur och jag hällde ut hur mycket sand som helst på golvet. Kul. :P Men nu är det också borta. Med bra musik orkar man göra mycket. Borde väl torka av hyllan i badrummet också - och göra rent ugnen och sånt där, men det har jag inte gjort. Nu är klockan mycket dessutom. Men det är rent under badkaret och i golvbrunnen. Main mission completed. Vardagsrummet är rent och fint och jag trivs.

Nu blir det lite soffhäng innan läggdags. Puss..!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0