Tips mot sötsuget


Jag har ett beroende. Ett sockerberoende. Och det är förbannat jobbigt att ta sig ur. Viktväktarna är bra på det viset att man kan unna sig - men inte så mycket som man annars gör/gjorde. 1 bit marabouchoklad = 1 point. En hel chokladkaka och dina points är förbrukade för den här dagen.

Lite tips för att stå emot:

Fråga dig själv om du verkligen måste ha den där chokladiten? Kanske det räcker med att ta en frukt?

♥ Drick en kopp te.

♥ Försök att hitta på något annat som kan distrahera. Läs en bok, en tidning eller ta fram datorn. Måla naglarna ;)

♥ Ge efter lite, men köp inte en hel chokladkaka. Det kanske räcker med en bit japp (som bara är 3 points - men bara en bit, ingen dubbeljapp!)

Det som funkar bäst på mig är att ta en kopp te och en knäckemacka eller en banan. Sedan sätter jag mig med datorn o kollar bloggar - sen har jag glömt mitt sug.





Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha vad du är rolig! Jag lackade om idag och höll mig ifrån småätandet ;) Puss

2011-01-10 @ 23:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0