Resumé?


Vill ni ha en resumé av mig? Eller ska jag hellre gå in på mina förhoppningar om året som kommer? Eftersom jag för ögonblicket knappast kommer få något svar tar jag och gör två inlägg. Om ni orkar läsa. Ska ta det kortfattat så ni hänger med ;)

Året började hemma hos Mariella tillsammans med Maja, Emil, Pierre och några fler. Vi såg raketerna och snart var jag trött i vanlig ordning. Fick skjuts hem och vaknade allena.

I januari fick jag finbesök från Stockholm ett par dagar. Jag började också med matte b där jag lyckades skapligt. Jobbet fortsatte och dagarna flöt på utan vidare dramatik.

I februari fortsatte jag krångla med schemat på jobbet för att varje onsdag kunna gå på mattelektion. Snön föll och det blev svårt att ta sig framåt. Jag började träffa en kille där gnistan inte brann särskilt länge för ena parten. Ni kan ju fundera över vem det var den svalnade för.... As usual.

I mars blev jag faster till världens sötaste tjej! Jag började också läsa naturkunskap b i hopp om att komma in på logopedutbildningen. Jag ville verkligen börja plugga och mina kollegor ställde verkligen upp för mig då det gällde schemat. Också där gick det vägen.

I april sökte jag in till logopedutbildningen, dietistutbildningen samt en KY-utbildning - Paralegal/Juristassistent.

I maj fick jag mina betyg och jag gick på intervju på KY-akademien. Trodde jag kunde slänga mina förhoppningar åt skogen då ingenting verkade stämma, förutom att mina betyg verkade imponera. Solen sken iaf =)

I juni blev jag 23 och jag fick semester. Fyra veckor på raken. Och vad gjorde jag? Ja, inte ett skit. En trip till Stockholm och sedan minns jag inte särskilt. Midsommar firades med Maja i Smögen vilket var supermysigt :) som vanligt. Jag gillade långklänningar och levde i mina sandaler. Jag gick på Pink med Carro - verkligen en  jättebra show :)

I juli kom jag åter till jobbet, hade fått reda på att jag kommit in på KY-akademien och såg fram emot att bara jobba två månader till. Hade världens sug till att börja plugga nu :)

Augusti spenderades på jobbet, jag shoppade en del och tog årets första och enda dopp i havet. Det var vid Lollos pappas båt då jag o Lollo lånat mammas bil och tog oss en tur.


Första september började skolan och jag var fri från jobb. CSN krånglade såklart, men jag fick ordning på det till sist. Jag fick en kalasbra klass och jag är mycket tacksam. Jag började gymma och simma. Det höll i sig 4 dagar i veckan i fem-sex veckor. Sen vet jag inte vad som hände...

I oktober kände jag för första ggn att en utbildning faktiskt verkade helt rätt för mig. Det var givande och intressant, jag utvecklades och kände att jag kunde mer. I oktober blev jag dumpad och mådde förjävligt på det planet då jag hade hoppats för mycket, fastän jag ibland undrat och egentligen hade magkänslan sagt mig sanningen i flera månader. I oktober lovade jag mig själv att alltid lyssna på magkänslan. Den har alltid rätt. I oktober var jag tillbaka på Elgiganten AB och jobbade extra i Sisjön. Välbehövligt då jag inte varit så fattig på länge! Det var kul också för det var en ny butik och roliga människor. (inget slår förstås Nordstan)

I november jobbade jag varannan helg i Sisjön och hade tentor då och då, vilka alla gick bra. :) I november hade Elgiganten julfest som jag uppskattade jättemycket. Jag började fundera på och handla julklappar. Jag lånade bilen och tog en utflykt med Lollo o Nicke. Vi hamnade i Vänersborg o fikade vid vattnet.

I december hade vi ett par sista tentor som alla gick bra och sedan tog vi lov. Eller ja... Jag jobbade mest. Våran jul blev den konstigaste någonsin. Och mitt i allt åkte jag o jobbade. Tänkte åka hem till min familj nu i veckan för att kompensera min frånvaro.

Det var mitt år. Mest fokus på skola, inga större skandaler, men visst har jag blivit sårad. Jag känner för lätt och för mycket. Jag ska komma ihåg det i år. Jag ska inte hänga kvar om magkänslan säger nej. Då hinner man gå miste om så mycket annat.


Kommentarer
Postat av: Victoria

Hej jag är väldigt intresserad av att börja plugga till logoped och jag undrar vad det var för betygsnitt när du kom in? För jag hittar inget på nätet. Tacksam för svar.

Mvh Victoria :)

2011-01-18 @ 21:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0