När man inte tänker ett steg längre, eller kanske ett steg bakåt?




En kund kommer in och letar efter en CD-walkman (sån man hade innan man skaffade mp3 ni vet) Med sig har han en kvinna och de hittar också hörlurar. De kommer fram till kassan och jag blippar in varorna. Kvinnan tecknar till pojken och snart har de betalt. De går. Jag står kvar och funderar.

"Undrar om han var helt döv...?"
Helena: "Hahahaha, men Emelie! Han köpte ju just en CD-walkman med hörlurar..!"

Tänkte inte så långt där, men sen fick jag ändå inte ihop det. Han kanske var stum då? Men måste hon teckna då? Jag kom fram till att hon kommunicerar nog med honom både genom tal och tecken... Så han upprätthåller sitt teckenspråk. Kan det vara så?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0