Kotletterna :)



Idag bär det av till gymmet. Men först har jag skola. Och en redovisning. Tycker sådär bra om redovisningar, men å andra sidan är det inte mkt att redovisa + att vi gör det i grupp. Insåg väl kanske först igår att det är rätt bra med det här ändå. Får en ganska bred kunskap om vi alla har olika ämnen att ta upp.

Ska nog ta mig till skolan lite tidigare för att skriva referat på de andra gruppernas redovisningar, så jag inte har allt imorgon.

Idag ska jag testa lite andra övningar på gymmet för att träna "kotletterna" hahaha! Ni vet det där på ryggen. Daniel har iaf gett mig lite tips. Får se om jag kommer ihåg dem. Och så får vi se om jag inte känner mig urfånig. Det görs med fria vikter - inte min specialitet. Hoppas att det inte är för mkt folk på gymmet. Risken finns ju såklart.. I eftermiddag.

→ Iaf så ska man i ena övningen typ rycka på axlarna. Förstår ni? Ha hantlar i händerna och ha armarna neråt och så är det axlarna som rör sig upp och ner, sakta så man känner att det tar.

→ En annan övning är den där med hantlarna vid sidan av den där bänken. Ena handen i bänken tillsammans med ena knät. Lyft hanteln med andra handen rätt upp. Det känns i sidan liksom.

Okej - en rättelse..! Denna övning är för brösten fick jag snällt påpekat. Tror ni jag kan få tillbaka mina bröst igen om jag tränar dem? Har liksom gått ner en hel kupa :( Inte okej.

→ I denna övning ska man sitta på den där bänken som finns vid de fria vikterna. Den ska vara vinklad lite snett så att man inte ligger ner, men att man inte sitter rättupp. Därifrån har man hantlar i vardera hand och lyfter dem rakt upp så hantlarna möts framför dig. Rätt upp. (tränar alltså bröstmusklerna, om det var några oklarheter)

Ska testa idag. Återkommer med recension.

Puss!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0