Legal English och tankar om framtiden =)



4 ways of managing a risk..

Avoid the risk - don't take it
Reduce the risk - to have a fee to pay up front
Retain the risk - keep it to yourself (don´t bother tell anyone about it)
Transferring the risk - give it to someone else (the insurance company) to handle

A frivolous case - to sue someone for something that is not illegal (to sue someone for wearing an ugly shirt)

Japp, engelskatenta imorgon. Hej o hå!



Idag hade vi en åklagare som kom o föreläste hos oss.
Mycket uppskattat..! Vi skulle sitta i två timmar, det blev två och en halv.. Blev helt stört sugen på att börja jobba där när jag blir klar. Får väl se vad som händer. Kanske snubblar över massa annat som jag kan tänka mig.

Konkurrensen är nog lite hård just här i Göteborg (men så finns ju Stockholm också, blir mer och mer sugen på att kanske pröva en ny stad) Det gäller iaf att ha fler funderingar och önskemål var man kan tänka sig att arbeta när man är klar.

Just nu är jag inne på att arbeta på


Åklagarkammaren (verkar vara så otroligt varierande!)
♣ Tingsrätten
♣ Arbeta med arbetsrätt i någon form (kanske fackligt eller på Arbetsdomstolen?)
♣ Någon delgivningsbyrå (jag vet inte varför :P)

Tillochmed så har mitt intresse för EU-rätten blivit större, trots att jag tycker det verkar förbannat krångligt.

Jag har sååå valt rätt utbildning!
Trots att vi just nu har en konsult som visar oss de värsta delarna av arbetet.. ;)
"Det här kommer ni få göra heeeela tiden"
"Och så har ni en sur och grinig chef som gärna sätter dit er unga"
haha typ :P

Kanske får bli en praktikperiod i Stockholm nästa gång...?



Snart är det sommar igen =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

va ska du i stockholm å göra?

2011-04-07 @ 20:47:22
Postat av: Emelie

vem vill veta?

2011-04-07 @ 20:54:27
URL: http://emelieholmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0