Viktigt att vara påläst


Idag ska jag köpa en sak, via blocket. Pappa kommer runt 16 så ska vi åka iväg o hämta den. (visar sen) Har läst avtalslagen och köplagen idag - så jag har en hel del kött på benen - känns såååå bra! Avtal ska alltid gälla, också muntliga avtal. Men säljaren har som ansvar att sälja en fungerande produkt, för det syfte hon/han förmodas förutsätta köparen ska nyttja produkten. Så fungerar den inte får jag häva köpet eller begära avhjälpning eller omleverans. Men då omleverans eller avhjälpande knappast är rimligt - då kostnaderna för säljaren vore orimliga, blir det isf hävning.

Pappa - du kan vara lugn! Jag har läst på ;)



 

Nu ska jag koka kaffe och fortsätta med civilrätten.

PUSS!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Ibland kan de vara lite knepiga, avtal :)

2010-09-29 @ 13:12:55
URL: http://jlunde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0