Skolan


Avslutat andra dagen i skolan. Kört igång med juridik idag. Gud va länge sen det var jag läste samhällskunskap, borde gått en sån till innan detta kanske. Mycket man borde kunna känns det som. Jaja.. det ger sig nog. Imorgon ska vi träffa studenter som läst Paralegal ett år redan. Får man höra lite om vad de tycker om utbildningen - och framför allt praktiken!

Har haft en rejäl huvudvärk idag. Måste, måste, måste ta med vattenflaska imorgon! Nu har jag iaf sovit bort huvudvärken så jag ska ut för en promenad iaf, det är fortfarande underbart höstväder!

Nästa helg ska jag ut o plocka svamp tänkte jag =)


Mina kursböcker har fortfarande inte kommit. Fick mail från bokus, de skickas idag - kommer troligtvis på måndag då. Suck! Jaja, men då vet jag att de är på väg iaf. På måndag ska jag dessutom köpa lite fler kursböcker. Tråkigt. För det är så dyrt.


Jag läser en Yh-utbildning på KY-akademien som heter Paralegal (Juristassistent)



Det är nästan sommarvärme ute om dagarna!

Kommentarer
Postat av: antonia

Finfina Emelie! jah, vad kul att höra..låter intressant! Blir man typ någon som "bistår" en jurist eller hur man ska säga det? Som hjälper juristen i hans/hennes arbete? Kul att plugga i alla fall! Eller jag är väl inte supermotiverad själv just nu..börjar kännas att man gjort det här ett tag, + att jag är supernervös över en massa nya moment i utbildningen som kommer nu. Men, bara att våga liksom;). Massa kramar till dig!!

2010-09-03 @ 10:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0