Mycket mer pepp...!

När jag sökte till Paralegal, juristassistent, hade jag knappt någon aning om vad det var jag skulle läsa. Ändå sökte jag. Skolans första dag - och jag visste fortfarande inte vad det var jag skulle läsa. I princip. Jag blev lite chockad över alla nya ord och allt som det kändes man skulle kunna, allmänbildning liksom. Jag kände mig helt ärligt rätt korkad. Igår efter skolan hade jag huvudvärk. Jag var beredd att hoppa av - så mycket som jag inte tänkt på! Men jag intalade mig själv att ge det iaf en månad.

Idag släppte det. Helt. Redan efter första lektionen. Vår lärare i juridik är störtskön och man får saker förklarade för sig. Det kommer gå det här. Sedan fick vi träffa eleverna som läst ett år redan. Det blev otroligt peppande! Det borde alla som just börjat läsa få göra! Vi fick överblick i hur skolåret kommer se ut, vad man får göra på praktiken, var man kan få göra den

(polisen, åklagarmyndigheten, brottsoffermyndigheten, advokatbyråer, kronofogden, juridiska avdelningar på diverse företag med flera!)


Vi fick tips inför tentorna och mail samt telefonnummer till dem om vi hade fler frågor. Som ett slags mentorer. Så jäkla bra! Många av dem hade redan fått jobb från praktikplatserna - och tjejerna har inte ens avslutat sina studier. Mycket bra!

Något som är bra med KY, förutom praktiken som är guld värd, är att du har lärare till hands alltid. Mer som gymnasiet än som universitetet. Dessutom har vi jurister, ekonomer och konsulter inom vårt ämne, så man får verkligen experthjälp!

Haha, lite reklam bara =) Sprida budskapet. Det är faktiskt inte så många som har koll på Ky-utbildningarna. Fortfarande är universitetet högst i rang. Statusmässigt, känns det som.

Nu ska jag ta mig en promenad tror jag.. Eller så åker jag till Floda?
Ha en underbar fredagskväll..!

känn lugnet

Kommentarer
Postat av: Liz

Åh, jag blir alltid så glad när någon säger att den ska på promenad. Jag själv älskar det just för lugnet så jag vet inte, man får en lycklig känsla!:D Ha det så mysigt!

2010-09-04 @ 10:30:39
URL: http://thelizy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0