Golvbrunnen


Jag tycker inte heller det är särskilt roligt med storstädning, men jag mår inte bra när jag vet att det ligger smulor på diskbänken, när golvbrunnen inte blivit rengjord på x antal månader, när disken står i diskhon, när sopor behövs slängas och kartonger källsorteras.

Så det är något jag ägnar stor tid åt. Iaf när jag känner att jag hinner. Kläder hamnar alltid av någon anledning på golvet eller i stora högar här hemma, utspritt, under veckodagarna. How come? :P De ska hängas upp, ändå har jag ingen pli på mig själv på kvällarna, det är på morgnarna jag fungerar. Det vet ni va?


 

Rengöra golvbrunnen? Ta då en hink, förslagsvis mopp-hinken, fyll den med rengöring och kanske tillomed lite klorin? Lägg i delarna av golvbrunnen och gnugga med en disksvamp (som man självklart slänger sedan) Använd handskar så är det inte så äckligt. Det går jättesmidigt och man är skitnöjd efteråt. Spola ner det smutsiga vattnet i toaletten efteråt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0