Mitt sjuka sötsug

Haha, jag löste det. Det var en knapp där det stod "ändra redigerare". Jag tryckte på den och nu kan inläggen bli som vanligt igen. Bra Emelie. Jag sitter för tillfället och väntar på att dagen ska börja, ungefär. Tvätten är i maskinerna (tur jag vaknar på eget bevåg när jag ingen väckarklocka har, så man hinner med tvättiden) och jag funderar på en kopp kaffe.

Tänkte dela med mig om en grej som säkert många vet, men som alla kanske inte testat. Krom ska sänka sötsuget, så när jag hittade en burk på ullared för 69 spänn fick den följa med hem, mest för att jag alltid går på sånt. Mitt sötsug är som bekant närmast sjukligt inemellan. Jag har ätit krom i lite mer än en vecka nu och jag märker en klar skillnad. Jag är mer sugen på mat än på sötsaker. Förr kunde jag utan svårigheter köpa med mig en eller två chokladbitar på vägen hem, eller på eftermiddagen när blodockret är lågt. En påse lösgodis både fredag och lördag. Alltid något sött under dagen. Jag märker en klar skillnad. Det är klart att jag ibland får ett sug, men det är inte alls som förut. Och detta märker jag efter bara någon vecka! Godisätandet blir tyvärr en vana för många också. Kanske är man inte alls sugen egentligen, men det känns som ett alterativ för att få energi. Snabbt. Sedan är det enklare än att laga mat. Man stoppar bara in det i munnen, liksom. Och blir ofta obehagligt mätt och orkar sedan inte äta riktig mat.

Sockerberoendet är ett beroende som mycket annat
, till slut behöver man sockret för att fungera som man brukar och det blir svårt att leva utan. Jag ska fortsätta äta krom. Det kanske inte tar bort sötsuget - men det är minskat. Så underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0