Natti natt <3


Har suttit i soffan hela kvällen. Somnade en timma mellan halv sju o halv åtta. Såg på kunskapskanalen - kanske var därför. De talade om svenska språket, särskrivningar och felskrivningar. Vår lärare i kommunikation är ett stort fan av den bok talarna använde sig av. Svensk Språkriktighet, eller vad den heter. Svenska skrivregler?

Tänkte jag kanske kunde lärt mig ngt. Men icke. Jag somnade när de talade om hur ungdomar blandar ihop "längs" (alltså, längs med vägen heter det ju, men många skriver längst vägen. Längst har en annan innebörd. Så självklart och jag tyckte de generaliserade för mycket, så jag somnade :P)

Nu ska jag klä om o tvätta ansiktet och borsta tänderna.
Imorgon är det jobb igen.

Somnar gott med sista sms:et
"Tänkte bara på dig...."

Jag tycker om när man inte känner sig ensam. Även om man bor ensam. Små ord gör en väldigt glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0