Nedåtchack

Det vet ni väl? Alkohol är fasen inget annat än nedåtchack. (eller hur det nu stavas) Jag tycker visserligen saker är roligare efter lite vin, men jag blir än mer ledsen om det är något som känns jobbigt - efter lite vin. Jag blir med ens varse varför jag sällan dricker mig berusad längre. Jag har så mycket känslor. Jag är positiv och glad men jag är helt otroligt nedåtstämd emellanåt. Det händer att jag tänker hemska tankar som jag inte ens vill sätta på pränt. Men mest av allt kommer ensamheten som en smäll i magen när man är alkoholpåverkad. För att vara ensam är den jobbigaste biten i mitt liv. För mig är det min största sorg. Jag delar inte vardagen med någon och när jag väl träffar någon så är det inte perfekt och inte i den värld jag önskar. Jag hatar att jag är en romantiker. Det har gett mig många sorger. Ingenting är som i sagan. Men det vill jag inte förstå.

Varför kan du inte bara hålla mig sällskap när jag sitter på vagnen på väg hem? Be iaf om ett sms när jag kommit hem så allt är bra med mig. Få mig att känna mig värdefull. "Vi hörs imorgon" doesn´t cut it.


Jag är iaf hemma nu.
Om du ville veta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0