Tomt

Det där med att ha saker att göra när man är ledig är underskattat.
Har nu spenderat snart två ganska tillintetsägande dagar av ledighet. Tvättade igår och städade. Sånt man måste. Men sen då? Har hunnit med promenader och inhandlande av matvaror. Tog en fika med Jan och Daniel från jobbet igår kväll. Men mycket mer har jag inte gjort. Bemödade mig att ordna med matlåda idag, inför imorgon.

Vad gör man när man är ledig?
Jag har glömt av....


Har fått alldeles för mycket tid över, att tänka. Och ni som känner mig vet att när jag får tänka för mkt, så är det inte alltid bra. Har tänkt så mkt på vad som kunde varit, ja ni vet... Saknar och önskar att allt vore annorlunda. Det är så förbaskat tomt hos mig nu. Borde ta tag i ngt, borde måla min vägg och ha ngt att göra. Men jag har ingen färg och ingen bil att åka iväg o handla färgen med. Borde städa hos farmor, men det är lite sent påtänkt nu. Så mkt man borde. Jag har däremot ingen energi, lapar hungrigt solens strålar när den behagar visa sig. Oftast är det dock moln framför. D-vitamin. Kan man ha brist på det? Jag tror det.

Förra veckans höjdpunkter:

> När lillebror hälsade på mig på jobbet (saknar min familj)
>Lördagskvällen
>Helgen då jag fick vila ut
>Torsdagen då jag fick träffa Puff en stund. Glass i solen!

>Söndagen med Angelica


Kommentarer
Postat av: angie

vi får ses snart igen sötnos!

2009-05-07 @ 18:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0