Grekland!

Tillbaka från Grekland.
Funderingar på att packa väskan igen. Denna gång uppåt landet. Östersund ligger i tanken.
Tror det blir så. Avresa lördag kväll.
 


Thassos, en hyfsat nyupptäckt ö (av turister vill säga) gjorde inte ett jättestort intryck på mig. Men visst var det fint. Det var utomlands, varmt och så var det Grekland. Härligt! Vi har solat, varit riktiga turister och bara tagit det lugnt. Vi och tanterna tog oss en guidad tur över ön i turistbuss. Vi åkte till ett kloster (ack och ve att vi inte fick se munken!) , såg gamla tempelruiner där de gamla homosexuella grekerna ristat in sina käraste organ (hyfsat omoget att klottra så? :P), gravplatser och benskjul (ben från de döda förvarades i boxar i ett benhus då familjen inte längre betalade gravavgiften -  makabert) Vi åt på en restaurang på vägen och besökte sedan byn Panagia där vi besökte en vacker kyrka och gick på Kärlekens torg och drack ur olika källor. Inom ett år kommer jag bli gravid, gift eller galen - just nu vet jag inte vad som ligger närmast :P




Fredagens bravader gav upphov till en tillfällig magsjuka och lördagen spenderade jag i sängen drickandes vatten i små mängder och en yoghurt. Som tur var mådde jag bra till kvällen och vi fick i oss middag. Dagen efter var en båttur inplanerad så jag tackar min lyckliga stjärna för att jag blev bra igen! Båtturen var underbar!


           

Kommentarer
Postat av: alexandra

åhh så mysigt det där ser ut=) puss

2009-08-13 @ 15:51:30
URL: http://alexjo.blogg.se/
Postat av: Antonia

Härligt med lite utomlands, sol, värme och en blå drink:) ! puss på dig! Fin du var på kortet längst ner förresten!

2009-08-13 @ 17:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0