Bostad

Mitt 2:a handskontrakt har gått ut.
Igår kväll fick jag lite lätt panik. 1:a september skulle jag behöva flytta härifrån - vart då?
Jag letade på blocket och svarade på en jäkla massa annonser. Det finns ju en del, men man blir bra kräsen när man bott själv, och har det bra så. Jag vill inte dela mitt boende med någon.

Klockan 9 imorse ringde jag min nuvarande hyresvärd för att höra vad som händer med den lägenhet jag har nu när min bror sagt upp sitt kontrakt. Jag skulle komma på möte kl 11. Gött! Vi pratade och jag fyllde i en ansökan. Hon tog lite uppgifter och sa att hon bara skulle göra en kreditupplysning på mig. Har jag inga betalningsanmärkningar (vilket jag inte har!) och allt såg bra ut såg hon ingen anledning för mig att inte ta över. Underbart! Så jag kanske, kanske har ett 1:a handskontrakt i näven här snart! Känns så bra.

På vägen dit körde två gamla klasskamrater förbi och stannade. Roligt att se att de fortfarande hänger - BilloBull... Linus och Alex. Jobbar för samma firma. =) Skoj!

När jag kom hem ringde en av de jag svarat på annons. Ger man sig bara den på det kan man fasen lösa allt!

Nu kommer snart Angelica förbi. Vi ska bara sockerkaka, dricka kaffe och njuta av solen som strålar med en värme jag inte känt på länge! Underbart!

Pussokram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0