Påskafton

Långfredagen var just lång, och tung. Sorgsam.
Men jag är ledsen, det var faktiskt inte Jesus jag sörjde. Även om ingen egentligen tar påsken på allvar ska alla minsann vara lediga och fira den. Det är noga med det. Men inte fasen tänker man bibel och Jesus lidande på korset, och Jesus återuppstånd. Istället ska det vara mycket gult, blommor och framför allt påskägg! Med massa godis! Illa. Själv har jag insett att jag inte mår bra av lösgodis. Eller godis över huvud taget får jag väl anta. Magen säger stopp och jag mår illa. Och väl är väl det. Mitt sockerberoende kanske minskar. Jag får hoppas på detta.

Min säng är himla skön. Jag har sovit sedan jag la huvudet på kudden och fram till för ungefär en halvtimma sen. Bra. Skulle precis brygga mig lite kaffe. Men jag hade fasen inget kaffe hemma insåg jag. Mindre bra. Jag får klara mig på vatten. Eller mjölk. Men det vill jag inte ha nu.


Ska snart bege mig hem till Floda igen. Folket från igår snackade om utgång också idag. Men det vete sjutton. Just nu lockar hellre ett parti TP med mamma, pappa och Angelica... We´ll see. Igår spelade vi iaf SingStar (som jag förlorade på) och Buzz, ett frågespel (som jag faktiskt vann!) Det var roligt.

Solen skiner. Underbart!

Nä, dags att sätta på sig lite kläder och ta hand om mig.

Glad påsk!

Puss..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0