Husmor

Som vanligt är jag ledig tisdag och onsdag - superskönt!

Igår tillbringade jag dagen hemma i Floda. Såg en film på tv1000 innan familjen kom hem från jobb och skola. Dock var inte min far hemma, honom har jag inte sett på jättelänge nu! :(  Fars dag på söndag, får nog åka hem då en stund tror jag. (Och kanske att jag åker med upp till Skövde på lördag morgon...) Mamma lagade mat åt oss och sedan hamnade vi alla fyra i Jespers säng (mamma, jag, Elin och Jesper) Vi satt och pratade om allt och ingenting - mest om ingenting. Mysigt!!

Idag har jag varit riktigt redig!
Började dagen med tvättid - och då känns det lika bra att göra resten av lägenheten fin.
Jag upptäckte Grumme GrönSåpas magi och har lagt allt jag kan komma på i såpabad - och det blir fantastiskt rent! Har också använt mig av ångmaskinen jag och mor min har införskaffat. Gjorde rent badrummet med den och det blev kanonbra! Nästan kliniskt rent - nej där överdrev jag, för i badrummet finns det mkt ingrott och även i köket. Men betydligt fräschare är det nu. =)

Har också gjort två matlådor för tors-fre... Ja..jag har väl egentligen bara stekt upp lite krögarpytt och ägg, men ja.. Nu har jag mat på jobbet iaf :P hehe* Kände mig inte jätteinspirerad att ställa mig att göra ngt avancerat faktiskt. Men det blir rödbetor till det också - namnam! 

Nu är Tuffe ute och flyger - äntligen! Burdörren har stått öppen, jag vet inte hur länge. Och nu sitter han uppe på gardinstången som vanligt =) Och denna fågeln är minsann smart. Jag har inte dragit för gardinerna denna ggn, men inte sjutton flyger han in i fönsterrutan för det - smart där! (För er som inte vet så har jag en tragikomisk anekdot om min första fågel i denna lägenheten.. ja... han levde i knappt ett dygn efter att han kom hit.. Say no more, men det har att göra med fönsterrutor)

Resten av dagen går nog åt till planering, promenad, försök till att få tag i Lollo, inhandling av mjölk, bröd och hushållspapper =)

Ikväll är det jag som kryper ner bland rena lakan - nästan det bästa som finns! =)

Puss..!

Kommentarer
Postat av: alexandra

jag "utmanar" dig i min blogg. Duktig du är! puss

2008-11-07 @ 12:08:05
URL: http://alexjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0