Arrival

Want to wake up and know where I´m going..
Varför är framtiden så diffus?

Jag har inte hunnit ordna med en ljusstake för mina fyra adventsljus! Och på söndag är det första advent! Ska ju jobba hela helgen. Hmm... Får nog lösa det ikväll efter jobbet. Mysigt med första advent! Brukar ju bo hemma då. Vi brukar äta gott och tända första ljuset i mammas egenstöpta krona med fyra ljus. Förra året hade jag fixat adventsmys med Martin. Iår får jag göra det själv. Med min fågel också såklart! Ska se när man ska ha tid att baka lussebullar och pepparkakor. Och korintkakor (det är mitt uppdrag!)

Advent = Ankomst
(men det vet ni ju, iaf ni som läste min blogg vid den här tiden förra året)

Varför blir man nästan lite religiös vid den här tiden av året? Jag hade t.o.m kunnat tänka mig gå på midnattsmässa. Mysigt, gemenskap och kyrkor har alltid en mäktig atmosfär. En mäktig inverkan, på iaf mig. Däri fylls man av både sorg och glädje.

Nä, nu ska jag inte sitta här längre. Dags att laga matlåda och hoppa in i duschen innan jobbet.
Robban på lagret är en öppen kokbok - tur det! Så nu ska jag laga ngt han tipsade om =)

Pussar och kramar i rusket! (här regnar det)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0