1:a Advent

Ja, nu är det minsann bara att böja räkna ner - och hos mig har julkänslan ännu inte infunnit sig. =( Jag har faktiskt inte hunnit med att införskaffa en ljusstake till mina fyra ljus heller. Blev inkallad till julmarknaden på Liseberg efter mitt vanliga jobb i fredags så jag hann inte springa på stan o leta. Yeye..

Imorgon ska jag ha grovrengöring/storstädning och tvättid. Nu ska det bli advenstrent!

Ibland är det alltför besvärligt att vara jag. Jag gillar det inte alls. Bergodalbana så det står härliga till. Ena stunden är jag så lycklig så jag är i det blå, andra minuten har jag vaknat med gråtsvullna ögon. Det här är inte bra. Varför kan jag inte bara ha det ok istället för dessa tvära kasst? Varför låter jag mig själv må så? Varför låter jag mig själv bli så lycklig så jag tror att snart så spricker jag - och det är ju just vad jag gör. Jag måste sluta leva mig in i en utopi. Hur blir man realist? Jag är en hopplös romantiker som tror alla om gott. Jag måste börja inse att alla inte tänker som jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0