Svinkallt!

Dagen började med att Martins hemska signal gick igång fem i åtta. Jag skulle inte vara på föreläsning förrän kl 10, men Martin skulle tvätta. Stackarn var helt borta när det ringde, tog på sin sina mjukisbyxor o en fleecetröja och satte sig på soffan. Stirrade bara ner i marken och ville sova vidare. När han kom tillbaka från tvättstugan kokade jag gröt och gjorde frukost åt oss. Gott.

Efter föreläsningen åkte jag hem - gick in på ICA för lite bananer och Marabouchoklad. Namnam!
Jag skulle läsa när jag kom hem och förtjänade lite gott, tänkte jag.
Men i Martins lägenhet är det bara 18 grader. Svinkallt. Jag drog fram täcket och kurade ihop i soffan. Där somnade jag efter knappt två sidor. Jag som skulle läsa 60! Jahopp, det hinner jag inte.

Jag tog bussen hem efter min lilla vila. Där var det varmare. Jag åt mat och kollade posten.
Pappa kom hem med bilen från verkstan och var fly förbannad på Västtrafik och den där jävla kollektivtrafiken. Sen skulle han till råga på allt vara med o sälja bullar och kaffe på Jespers handbollsmatch senare den kvällen. Ingenting var bra.

Jag packade mina saker och tog med  mig mitt hemliga vapen mot kylan i lägenheten - Min Fleecemorgonrock som mormor gav mig en jul. Den är jättgo !

Har tänt upp ljus och satt på tv:n. Nu väntar jag bara på min Martin. Han slutar inte förrän tio så jag får rå om mig själv. Får väl försöka läsa lite också kanske... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0