Feber

Det var länge sen jag hade feber sist. Idag är jag lite piggare, men jag väntar med att gå tillbaka till dagis - får bli riktigt frisk först. Ska dessutom träffa min basgrupp för projekt imorgon och så ska jag även jobba då. Blir en låång dag. Bäst att vila upp sig.

Men det är riktigt tråkigt!
Jag har absolut ingenting att göra. Antingen orkar jag inte eller så är jag för pigg för det.
Att se på tv är jobbigt för ögonen, att baka är för mastigt - det orkar jag helt enkelt inte. Att sova är jag för pigg för - vad gör man då? Ska se om jag orkar stryka skjortan jag köpt till Jesper så jag får slått in den. Men annars är nästan alla julklappar inslagna.

Helgen då...
I fredags satt jag o tittade på Idol-finalen, sen somnade jag. Varannan timma vaknade jag dock för att jag inte kunde andas - dags att snyta sig. Efter andra ggn la jag mig på soffan. Gick upp halv åtta på lördagen eftersom jag inte kunde sova längre. Martin sov fortfarande då jag gick. Shoppade lite innan jag skulle jobba, men hu så jobbigt det var - antingen frös jag riktigt ordentligt eller så svettades jag som en gris. Förstod då att det var dags för feber.
Kom till jobbet och förklarade mitt tillstånd - jag höll mig mest i bakgrunden och fixade med allt. Var väldigt ordentlig med handskar för varje sak jag rörde. Slutade 22 och sprang till tåget för att slippa vänta en timma.

Den natten sov jag gott. Jag lyckades somna på soffan med kläder och utan att ha tvättat bort smink eller borstat tänderna. Och jag som ska till tandläkaren nästa vecka.... Oh, no.. 550 spänn bara sådär kommer det gå. Tack tack... ?

Söndagen -hu- en sån dag!

Jag snöt mig och mådde dåligt, tog alvedon och mådde bättre, drack massa vatten och gick på toa.
På eftermiddagen efter en massa timmars sömn var jag pigg en stund och bakade fantastiska pepparkakor.
Det var det det - sen var jag så pigg så jag satt uppe länge och kollade på "The life of David Gale"

Puss?

Kommentarer
Postat av: Emilia

Usch, att vara sjuk är sjukt tråkigt!
Det borde finnas en lista över grejer man kan göra när man har feber på nätet!!

2007-12-10 @ 10:42:59
URL: http://fuckthemainstream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0